"Nyd de små ting i livet, for en dag vil du måske se tilbage og indse, at de faktisk var store ting."

søndag den 6. februar 2011

En baby-hue for første gang :)

Først vil jeg lige bruge starten på dette indlæg til at takke for alle de mange dejlige hilsner i alle har sendt mig både inden, under og efter min bachelor-eksamen... Hold op hvor varmede det bare rigtig meget!!!

I denne uge er jeg startet på mit nye job, hvilket har været enormt hårdt men også enormt spændende... Også bare vildt at tænke på at jeg ikke kun skal være her et halvt år i praktik, nej det er rent faktisk mig, der er fast pædagog i en SFO - dét er altså en lidt vild tanke, der er surrealistisk, og som liiiiige skal bundfælde sig i mig. Er sikker på det hele bliver enormt positivt for mig :)

Nå, denne weekend tilbragte jeg i Haderslev hos min dejlige mor og søster... Min kære kæreste skulle på herretur til London, jamen så skulle jeg da heller ikke snydes for en tøse(krea)weekend hos Moar :) Vi har bare mega-hygget og været kreative (eller forsøgt)... Min mor er genial foran en symaskine, så jeg plejer altid har have et lille "projekt" med hjem, som er noget jeg gerne vil lære, og så plejer det da nogenlunde at lykkes :)

Denne gang ville jeg gerne lære at sy rib-kant som skråbånd... Så jeg havde et mønster på en lille baby-hue, hvor der skulle rib-kant på.. Nå, min mor havde dog heller ikke prøvet det før, sååå det blev så til et fælles projekt, hvor vi begge prøvede os frem... Øhh, er glad for det "kun" blev en prøve-hue, for hold da op den er da mega skæv eller min mors udtryk "sigabøj" som åbenbart betyder nogenlunde det samme som skæv... Ja ja... men her kan i da lige få lov at se resultatet. Og man kan da sige at i forhold til at det er første gang, så er det da ikke ringe endda :)




2 kommentarer:

  1. Den er da sød, ret godt klaret når det er den første.
    Har du brugt en opskrift til det der rib-kant skrå bånd!?! For jeg skal nemlig også lave noget med det, men jeg forstår slet ikke opskriften i bogen!

    SvarSlet
  2. Synes også den er ok, man skal bare ikke lige nærstudere den :)
    Jeg har ikke brugt opskrift til rib-kanten, og aner faktisk heller ikke, om jeg har gjort det rigtige... Jeg kan nemlig heller ikke forstå det efter opskrift... Så jeg har bare kastet mig ud i det, og prøvet nogen forskellige måder, hvilket man godt kan se på huen, når man kommer tættere på :)

    SvarSlet