"Nyd de små ting i livet, for en dag vil du måske se tilbage og indse, at de faktisk var store ting."

torsdag den 1. december 2011

Lidt HomeMade julepynt..

Her i vores lille hjem er der blevet julepyntet så småt... Mest lys (elektriske - både ud eog inde)... dog også levende lys... Jeg elsker denne mørke tid med stearinlys og julehygge over det hele. Kæresten mener dog, at der jo nærmest er dag konstant her hos os pga alle de lys - Kan mænd ikke se den hygge eller hvad? :)

Pyt - jeg kan! :)

Jeg har hver december altid en lille pigenisse stående, som min lillesøster lavede til mig i børnehaven (eller også var det starten af SFO'en). Den betyder rigtig meget for mig, selvfølgelig mest fordi det er hende, der har lavet den, men også fordi den minder mig om en svær tid, hvor vi alle havde det rigtig svært (mine forældres skilsmisse)... Og den nisse får mig bare til at smile, og det er som om, at den siger til mig, at jeg skal huske at smile hver dag, fordi vi kun har ét liv og at det er vigtigt at mærke efter og kæmpe for at have det godt...


I øvrigt så synes jeg den er genial lavet... Stof-nissehue, garn-hår, vatkugle-hoved, karton-tøj, træ-ben og ler-fødder :)

Og en sjov lille historie om nissen, da jeg fik den... "Jeanette den var så svær at lave, fordi prikkerne på kjolen lavede jeg med en hulmaskine, og det var så bøvlet og åbne den for at få dem ud" :)

1 kommentar: