"Nyd de små ting i livet, for en dag vil du måske se tilbage og indse, at de faktisk var store ting."

søndag den 14. november 2010

En tur til det der krea-hygge :)

Har været i Haderslev hos min mor og lillesøster hele weekenden. Dét havde jeg bare glædet mig til... men nu er det søndag, og jeg skal snart mod Århus igen :(

I fredags var jeg inviteret ud til min søde veninde, som er blevet færdig med hendes uddannelse som social- og sundhedsassistent. DET var hygge... Havde også faret rundt i Århus torsdag for at finde LIGE den gave jeg havde lyst til at give hende. Nemlig de dersens Svampestager fra Housedoctor. De er altså os bare super flotte... Og hun blev bare SÅ glad! Og vi havde en super dejlig aften... Jeg nyder som altid hendes selskab og hendes dejlige varme væsen!
Lørdag formiddag var jeg på en lille genbrugsrundfart her i Haderslev med Anne. Jeg synes det er lidt dejligt og se lidt andre genbrug end dem i Århus. Og så er det især dejligt med godt selskab. Jeg fandt ikke rigtig noget, men det jeg fandt, blev jeg bare super glad for. Nemlig denne smør-boks i porcelæn, og som hedder Lyngby. Det synes jeg jo er lidt sjovt, når manden er fra Lyngby. Så den kommer med i tasken mod Århus. Kan allerede se mit hjemmelavede hvidløgssmør i den :) Tænk at sådan en lille dims kan gøre en så glad :)

Resten af weekenden blev brugt i samvær med min dejlige mor og lillesøster... Åh hvor vi bare hygger igennem, når vi er sammen. Det gør mig så glad :) Havde slæbt symaskinen med hjem + diverse stoffer, mønstre med mere... Min mor og jeg bytter altid lige mønstre, når vi er sammen, så får man lidt nyt - dejligt! Vi havde egentlig en lang to-do-liste, men ingen stres... for det er jo bare hyggeligt alle 3 at sidde omkring bordet, mere eller mindre oveni hinanden. Lillesøster (der ikke er kreativ) med computeren, og mor og mig med hver vores symaskine... Som I nok kan se, så ønsker vi os et større spisebord :)








Jeg fik lagt nogle bukser op... (alle bukser er jo for lange til mig)... Og så skulle jeg egentlig have syet et par punge, men havde glemt mine "Frk. Høiriis" mærker = ÆJJJ...


Min mor skulle igang med at sy rullegardin til Lunas værelse i det flotteste stof, selvfølgelig noget retro noget af slagsen, som Stina har opstøvet fra nogle herlige steder :) Det gav mig lige en idé, som jeg desværre ikke kan røbe, fordi det er en hemmelighed lidt endnu :) Men I kan da lige få en lille teaser af min mor og det herlige (læs: irriterende og udfordrende) rullegardin..




Man kan i hvert fald ikke sige, at vores små blondine-hjerner ikke var på arbejde i dag... Ind imellem var der i hvert fald dyb stilhed/tænkning... Og ellers blev der slynget nogen lidt alternative gloser ud i luften...
Men har da også fået syet noget jeg godt kan vise frem. Nemlig en ny Luna-Kjole i noget stof jeg købte for en uges tid siden i en genbrug. Og typisk mig, ja så kan jeg med det samme se en Luna-Kjole for mig :)


Og med en lille hæklet blomst på... Som jeg ikke selv har hæklet, men fundet i min mors krea-rode-kasse. Synes den passede så fint derpå. Nu mangler jeg bare lige mit mærke, så er den jo klar :)
SUPER DEJLIG WEEKEND, som allerede er slut :( Dog er der en lille optur i aften... Jeg skal nemlig klippes - og jeg mener RIGTIG klippes! Mit hår går jo nærmest ned til numsen (det er 2 år siden jeg sidst blev klippet)... Og håber mindst halvdelen er væk efter saksen har mødt mit hår! Er SÅ spændt og glæder mig SÅ meget :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar