"Nyd de små ting i livet, for en dag vil du måske se tilbage og indse, at de faktisk var store ting."

mandag den 8. februar 2010

Genbrugsguld - men også en lille portion uheld..

Så blev det mandag - min ugentlige fri-dag. Åh det vænner man sig hurtig til... Uha det er dejligt! Dog ringede SFO'en om jeg kunne være vikar, meen ikke i dag... Havde en RET lang to-do-liste (heldigvis både sjove og knap så sjove ting).

- Genbrugsrundfart :) (tjek)
- Shoppe tøj :) (tjek)
- Stof & Stil :) (tjek)
- Sy taske færdig :) (tjek)
- Gøre rent i hele hytten :( (tjek)
- I kældren med overflødige ting :( (ikke tjek - orkede ikke mere)
- Skrive mål for praktikken :( (tjek-næsten)

De sjove ting blev selvfølgelig ordnet først :) Havde fundet ud en ny genbrug her i Tilst, som egentlig ikke var ny, men ny for mig... UUUHA der var fine ting! Godt jeg var på cykel, ellers havde jeg nok også slæbt møbler med hjem, som vi jo overhovedet ikke har plads til..


Fandt en fantastisk tingest/skål (aner ikke hvad det er) - og der var fine grønne blade på = HAPS! For mig var det en urtepotte.. Er ikke go til hverken blomster eller urtepotter, men den her - DET var lige mig. Og for at det ikke skal være løgn, så blev manden tvunget til at tage en blonst med hjem til mig, så jeg kunne ordne den med det samme - dejligt med lidt forår i hytten :)

Så fandt jeg også en flødekande og en sukkerskål i retrofarverne orange og brun - der har jeg jo også en lille svaghed. Synes det var SÅ fint. Og det hele for sølle 30 kr. Ja ja, det kan vi li' :)

Der ligger en outlet-butik lige ved siden af, så der var jeg lige forbi og få mig et par stramme bukser sat ned til 100 fra 700 kr.. Grunden til jeg skriver stramme er, at jeg har svært ved at købe stramme bukser, da jeg pga fodbold har RIMLIG store lår og læg. Så det er sjældent jeg kan passe alt det nymoderne tøj :( Men jeg var heldig i dag :) Fik også lige 2 toppe sat ned fra 400 til 100... Kup!



Ja så hurtig forbi Stof & Stil efter skråbånd, så tasken kunne syes færdig, synes egentlig den blev ret go'... Den skal i hvert fald vises frem i morgen på arbejdet :) Er helt vild med æbler... Så selvfølgelig skulle tasken laves af æblestof :) Ville dog godt have andet farve foer, men når man får en idé her og nu, så venter man jo ikke vel?

Fik derefter rengjort hele hytten med et mindre uheld... Vores sofabord ville jeg lige smide op på sofaen, så der var bedre plads til at støvsuge - Tror I så ikke, at bordet pludselig falder ned fra sofaen? LIGE OVEN PÅ MIN ENE FOD!!!! Arrrr maaan... Der blev sagt en del fy-ord, som jeg ikke vil nævne nogen af!! Resultatet er (endnu) et blåt mærke... Burde samle på dem! Nå men nu har jeg så siddet og lavet lidt mål til praktikken, sååå det eneste jeg ikke har nået er det med kælderen (det værste)... Må jeg gøre i morgen, orkede simpelthen ikke mere... Sidder nu og nyder mit rengjorte hjem, en magnum-is og varm kakao - det synes jeg er fortjent :)

Håber I også har en go' aften derude... Mojn fra Høiriis :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar